Monday, August 1, 2011

selagi aku masih ada

salam..hello..lama rasanya tak tulis panjang2.jadi sempena di pagi ramadhan yang mulia ni trasa nk luah kan secebis rasa hati yang mungkin boleh dikongsi bersama. entah kenapa semalam masa sibuk tolong atok nenek kemas rumah, terasa semacam je. rasa macam mungkin aku tak ada kat sini lama lagi. mungkin aku da tak ada masa lagi. aku nak rakam semua kenangan bersama orang yang rapat dengan aku. bukan untuk sendiri tapi untuk nanti bila aku dah tak ade, diorang boleh tgk balik apa aku baca dan paham apa yang aku rasa buat diorang. dan aku akan cuba buat terbaik buat semua. 
jadi semalam bgn2 pagi je dah atok panggil, sebab dah memang janji nk tolong atok betol kan warung depan dan tolong pasang bndera. atok ngn nenek memang patriotik. tiap tahun beli bndera. bndera msia, bndera slgor, bndera tmpal kat kereta. "ala, rm6 je. buat apa nak berkira," pesan Atok. bangga dapat tahu aku sebahagian dari zuriat nya. 
lepas tu betul kan warung tempat atok jualan air biasa nya. tapi ramadhan ni atok nenek tak jadi niaga sebab pakcu nk tolong jual kan air soya dan tebu kat bazar. takpe lah bagi org laen bniaga kat depan. Ibu bakyah nk jual kuih muih kata nya. insyallah dipermudahkan segala urusan. 





selagi aku masih ada. selagi aku ada masa. selagi senyuman ini masih tercipta :)

2 comments:

Eeqa said...

na air soya satu boleh? ;)

Anonymous said...

boleh je..aer soya manis untuk adek manis :P